30. dets 2013

Värvide tähendused äritegevuses

Värvide kasutamine on äritegevuses marketingi üheks alustalaks. Samas ei pööra paljud turundusinimesed erilist tähelepanu värvipsühholoogiale. Õigete värvide valik ei ole oluline mitte ainult selleks, et firmagraafika või reklaamid head välja näeksid. Oluline on ka värvide tähendus, kuna need mõjuvad inimestele alateadvusliku sõnumina.Värvide tähenduse mõistmine äritegevuses on väga oluline, kuna see annab mõjutada inimesi firma tooteid ostma või see võib neid hoopis eemale tõugata.Seepärast aitab värvide parem mõistmine kaasa parema äri ülesehitamisele.Selles artiklis toome ära erinevate värvide tähendused, mis aitab mõista seda, kuidas inimesed erinevatele värvidele reageerivad ning millise alateadvusliku mulje värvid firmagraafikas ja reklaamides inimestele jätavad. Oluline on siinkohal ka see, et firmatöötajad peaksid erinevaid värve firmagraafikas kombineerima. See aitab ühe värvi negatiivseid mõjusid leevendada või sootuks kaotada.

Mida veel on hea teada. Kõiki värve ei tasu kasutada võrdses koguses. Näiteks kui Sulle ei meeldi punane värv firmagraafikas, tasub seda mõne väikse detailina siiski kasutada, kuna see lisab firma kujundisse kirglikkust ja energiat.

Punane



Punane on oma olemuselt soojust ja positiivsust kiirgav värv, samas tõmbab see endale kindlasti suurt tähelepanu.

Punane värv tähendab kirglikkust, suurt energiat, aktiivsust, tugevust ja ka põnevust.

Punane stimuleerib alateadvuslikult inimesi osa saama seiklustest ja suurendab isu. Punane on meheliku energia esindaja, selle pehmem vorm, roosa, on naiseliku energia esindaja.

Värvid, mis aitavad punase värvi negatiivseid tendentse leevendada on türkiissinine ja roheline.

Punase värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- energia, võim, kiirus;
- kirglikkus, soovid ja meelelahutus;
- tugevus, julgus;
- motiveeritus, stiimulid;
- sihikindlus;
- põnevus, soojus, spontaansus, leidlikkus ja enesekindlus.


Punase värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- agressiivsus ja viha;
- domineerimine, kurnatus;
- temperamentsus, armutus, ettevaatlikkus, sallimatus;
- vimm, vägivald, jõhkrus.


Punane värv äritegevuses

Tihtilugu peetakse punast värvust hoiatuseks. Samas ei pruugi see sugugi ainult seda tähendada.

Punane värvus näitab kirglikkust oma kohustustega tegelemisel. Kui firmagraafika on üleni punane, siis soovib firma sellega viia klientideni sõnumi, kui tõsisest ja oma töödesse täie tõsidusega suhtuvast kollektiivist.

Punane värv julgustab kliente alateadvuslikult sisseoste tegema. Eriti mõjutab see spontaanseid oste tegema.

Interneti leheküljed, mis kasutavad palju punast värvust sümboliseerivad sellega energiat ja kirglikkust oma tööde juures. Punase värvuse kasutamine erinevates valdkondades mõjub ka veidi erinevalt. Näiteks: toiduainete puhul – suurendab isu, transpordivahendite puhul – kiirust ja tõhusust.


Roheline



Roheline värv sümboliseerib vitaalsust ja kasvu, nagu looduseski. Seda seostatakse uue eluga ja uuendustega. Psühholoogias on värvi seostatud ka mõttemaailma tasakaalu ja harmooniaga. Mõjub ju looduseski olemine inimhingele rahustavalt ja positiivselt.

Roheline värv paneb inimese mõtlema loodusele, keskkonnale, tekitades inimestes teatud määral kaastunnet teiste elusolendite ja keskkonna suhtes. See värv suurendab kaastunnet, heldust ja sümpaatiat.

Tumeroheline värv on seotud raha ja rikkusega, heleroheline aga värskuse ja kasvuga.


Rohelise värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- usaldus, sõltumatus;
- areng, vitaalsus ja uuenduslikkus;
- taktitundelisus, emotsionaalne tasakaal;
- loodusearmastus, perekonnale suunatus;
- praktilisus;
- sümpaatsus, kaastundlikkus;
- heldus, lahkus ja lojaalsus;
- kohanemisvõime ja paindlikkus.


Rohelise värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- materialistlikkus;
- liigne ettevaatlikkus;
- kadedus, enesekesksus, ahnus;
- hoolimatus.


Roheline värv äritegevuses

Roheline värv tuleb äritegevusele kasuks eriti sellisel puhul, kui ettevõte ja organisatsiooni peamiseks tegevusalaks on tervis või hooldamine.

Roheline värv on ideaalne selleks, et näidata oma ettevõtet loodussõbraliku ja turvalisena. Kasutatakse ju rohelist värvi enamikel loodussõbralikel toodetel.

Roheline on värv, mis motiveerib inimesi organisatsioonidega liituma, tekitades neis kuuluvustunnet.

Nagu ka varem juba öeldud, on roheline värv seotud rahaga. Seda kasutaksegi tihtilugu paljude finantsasutuste sümboolikas. Rohelist värvi tasub kasutada siis, kui inimesi on vaja suunata mõtlemisele ja otsuste langetamisele.


Valge



Värvide psühholoogias sümboliseerib valge värvus uut algust ja puhtust. Valge värv ei mõjuta inimese tundeid, kuid samas avab inimese uuteks võimalusteks ja ettevõtmisteks. Inimesele tekib soov midagi luua ja saavutada.

Valge värv mõjub rahustavalt ning loob ettevõttest lihtsa ja efektiivse mulje.

Valge värv sümboliseerib võrdsust, õiglust ja erapooletust. See aitab luua korda ja suurendab professionaalset muljet ettevõttest.

Valget värvi kasutavad tavaliselt ettevõtted, kus soovitakse rõhutada puhtust nagu hambaarstid ja arstikeskused. Samas oleks raviasutustel mõttekas oma firmasümboolikas kasutada ka muid värve, nagu näiteks roheline või roosa, mis rõhuvad paranemisele, rahulikule meelele ja hoolitsemisele.


Valge värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- puhtus, korraarmastus;
- võrdsus, täiuslikkus;
- lihtsus;
- veatu ja korralik;
- efektiivne, rikkumatu ja avatud;
- uus algus.


Valge värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- steriilsus, karmus;
- nõudlikkus;
- tühjus, isoleeritus;
- ettevaatlikkus, kriitilisus ja igavus.


Valge värv äritegevuses

Valge on parimaks värviks, mida kasutada interneti lehekülje taustavärvina. See võimaldab teistel värvidel enam esile tulla ning muudab teiste värvidega teksti (välja arvatud kollane) hästi loetavaks.

Valge värvi kasutamine muudab mulje interneti kodulehekülge omavast ettevõttest puhtaks, avatuks ja organiseerituks.

Kui ettevõte soovib rõhutada lihtsust, puhtust ja turvalisust, siis on valge värvi kasutamine igati õigustatud. Valget värvi on hea kasutada selliste toodete reklaamimisel, mis on seotud kõrgtehnoloogiaga, köögitarvikutega, vannitoatarvikutega, lastekaupadega ja tervisetoodetega.


Kollane



Kollane värv sümboliseerib õnne, rõõmsameelsust ja mängulisust. Psühholoogias on see värv kui optimismi, arengu ja valgustatuse kujundiks.

Kollane värv stimuleerib inimeste loogilist mõtlemist ja vaimset aktiivsust. Värvi seostatakse tihti ka tarkuse ja asjatundlikkusega. See inspireerib inimesi looma ja ideid genereerima.

Kollane värv parandab analüütilist mõtlemist, loogiliste lahenduste leidmist ja otsuste langetamist.

Samas võib liigne kollase värvi kasutamine tekitada ärevust, pingeid, närvilisust ja teravaid vastasseise teiste inimestega. See võib muuta inimesed väga kriitiliseks.


Kollase värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- rõõmsameelsus, õnnelikkus, mängulisus;
- optimism, selgust toov;
- loogilisus, vaimne selgus, otsuste langetamine;
- enesekindlus, originaalsus, loovus;
- akadeemilisus, analüütilisus;
- tarkus, loogilisus;
- suhtlemine, ideede vahetus.


Kollase värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- kriitilisus, liigne analüütilisus;
- kannatamatus ja impulsiivsus;
- egoism, pessimism;
- kiuslikkus, argus, valelikkus;
- emotsioonitus, kaastunde vähesus.


Kollane värv äritegevuses

Kollast värvust on hea kasutada lastele suunatud toodetel. Sellisel puhul lisavad toodetele lisaväärtust ka teiste värvide kasutamine, kui seda aga piisavalt mõõdukalt tehakse. Kollane värvus stimuleerib laste mõttetegevust ja aitab esile tuua loovust.

Vabaaja veetmisega seotud toodete puhul on kollase värvi kasutamine õigustatud, kuna see rõhutaks toote meelelahutuslikku ja seikluslikku olemust.

Nagu juba varem sai mainitud, siis kollane värv võib tekitada inimestes ka pingeid ja rahutust. Seepärast peaks kollase värvi kasutamisel olema ettevaatlik selliste toodete ja teenuste puhul, mis rõhuvad stabiilsusele.

Kollase värvi kasutamine on mõttekas siis, kui ettevõte rõhub inimese liikumisele ja kiirusele. Tihtilugu kasutavad just kiirtoiduketid kollast värvi kombineerituna punasega, et seeläbi inimesi rohkem sööma meelitada.

Kollast värvi on hea kasutada klientide tähelepanu köitmiseks. Seepärast kasutatakse kollast värvi tihti hinnasiltidel ja reklaamides, kus see peab teistelt toodetelt tähelepanu ära tõmbama.

Kollase värvi kasutamist tuleks vältida meeste puhul, kellele soovitakse kalleid asju müüa.


Sinine



Sinine on ehk üks enimkasutatud värve, mistõttu on ka selle värvi kasutamine turvaline. Sinist värvi seostatakse usaldusega, aususega ja usaldusväärsusega, mistõttu aitab sinine värv luua klientides usaldust ja kindlustunnet.

Sinine värv sümboliseerib enesekindlust ja vastutustunnet. Tihtilugu on see värv kasutusel massimeedia või kommunikatsiooni valdkondades. See värv kiirgab endast tarkust ja suuri eesmärke, kuid samas olles ka konservatiivne.

Psühholoogilises mõttes on sinine värv rahustav, pingeid ning hirmusid vähendav. Lisaks suurendab sinine värvus ka söögiisu.

Sinine värv suurendab tugevust ja ühtekuuluvustunnet.

Sinine värvus töötab ärimaailmas väga hästi, muutes ettevõtted konservatiivsemaks, seda eriti just teatud valdkondades: raamatupidamisfirmad, kindlustusfirmad, pangad jne. Niisiis just nende ettevõtete puhul, mis peavad näima usaldusväärsed.

Noored inimesed näevad sinist värvust tavaliselt küpse ja täiskasvanute maailmaga seonduvana.

Liigne sinise värvuse kasutamine ei mõjuta aga inimese alateadvust eriti positiivselt, jättes ettevõttest mulje kui igavast, manipuleerivast ja paindumatust organisatsioonist.


Sinise värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- lojaalsus ja usaldus;
- taktitunne ja hoolitsus;
- usaldusväärsus ja vastutustunne;
- konservatiivsus ja sihikindlus;
- idealistlikkus ja kord;
- pühendumine ja süvenemine;
- rahulikkus.


Sinise värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- kangekaelsus, valelikkus, pahatahtlikkus;
- enesekesksus, pealiskaudsus;
- liigne konservatiivsus, etteaimatavus ja nõrkus;
- andestamatus ja külmus;
- manipuleerimine, usaldamatus.


Sinine värv äritegevuses

Sinist värvi on mõttekas kasutada nende ettevõtete firmasümboolikas, kus soovitakse rõhutada usaldust ja ausust.

Türkiissinisega koosmõju suurendab sinise värvuse puhul puhtust, mida võiks näiteks kasutada puhastusvahendite ja veetoodete (joogivesi) puhul. Sinise värvuse kasutamine mõjub positiivselt ka lennundusega, merendusega ja õhupuhastusega tegelevate firmade sümboolika puhul.

Interneti lehekülgede puhul on sinise värvuse kasutamine mõttekas tehnoloogia, meditsiinitehnika, puhastusteenuste ja naistele suunatud toodetega tegelevate firmade puhul.

Sinise värvuse kasutamine toiduga seonduvate firmade reklaamides või firmasümboolika kasutamisel pole eriti mõttekas, sest sinine värv ei seostu naturaalse toiduga. Mõningaid erandeid võib siiski ka toitude puhul tuua. Kui sinine värv siduda roosaga, siis võib seda kombinatsiooni kasutada maiustuste reklaamimisel.

Helesinine on seotud tervisega, heaoluga, reisimisega ja puhkusega.

Tumesinine värv rõhutab ausameelsust ja terviklikkust, mistõttu kasutatakse seda värvi tihtilugu poliitiliste või religioossete organisatsioonide puhul ning advokaadibüroode puhul.


Pruun



Pruun värv on seotud tugevusega, mugavusega, maalähedusega ja usaldusväärsusega.

See värv annab inimestele kahesuguseid sõnumeid. Mõningatel juhtudel tagab see meeldivustunde, teistel juhtudel võib see tekitada tunde mustusest ja piiratusest.

Pruuni värvi seostatakse tihtilugu rahaga ja materiaalse turvalisusega. Ka on seda värvi tihti seostatud koduga.

Pruun värv suurendab inimestes vastupanuvõimet, kohusetunnet ja stabiilsustunnet.

Just meeste riietuse juures võib pruuni värvi tihti kohata, mis rõhub tugevusele, turvatundele ja praktilisusele.

Mõnikord käsitletakse pruuni värvi ka kui neutraalset värvi. Paljude naiste meelest on see värv aga igav, liialt maalähedane ja teatud juhtudel räpane.


Pruuni värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- praktilisus, maalähedus;
- mugavus, kindlustunne, tugevus, turvatunne, lihtsus;
- usaldusväärsus, kestvus;
- sõbralikkus ja ligipääsetavus;
- stabiilsus, tagasihoidlikkus;
- lihtsus, mugavus, soojus;
- tervislik, naturaalne, orgaaniline.

Pruuni värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- rõõmsameelsuse vähesus, liialt tõsine;
- raske ja igav, ahastav;
- vanameelne, passiivne;
- räpane.


Pruun värv äritegevuses

Pruun värv rõhub meeste jaoks tugevusele, usaldusväärsusele, kestvusele ja praktilisusele. Pruun värv ei ole aga naistele eriti meelepäraseks värviks.

Pruuni värvi tasub kasutada peamiselt just selliste toodete puhul, mis on seotud vabas õhus liikumisega või töödega. Hea koht on pruuni värvi kasutada just põllumajandusega seonduvate toodete või teenuste juures.

Tooted, mille juures on oluline vastupidavus ja usaldusväärsus, võib samuti pruuni värvi kasutada.

Liialt suure koguse pruuni värvi kasutamine tekitab raskustunnet ja igavust. Seepärast võivad selliste toodete reklaamid või pakendid tunduda vanamoelistena, tõsistena, passiivsetena või sobimatutena.

Helepruun rõhub maitsekusele, avatusele ja sõbralikkusele.

Tumepruuni värvi tasub kasutada meestele suunatud toodetel või teenustel. Sellisel juhul oleks mõttekas värvi kasutada koos kuldsete elementidega.


Hall



Hall on konservatiivne värv, sümboliseerides neutraalsust, tähtsusetust ja piiratust.

Psühholoogias on hall värv selline, mis kulutab energiat, on depressiivse mõjuga. Samas on siinkohal oluline ka halli värvi heledus- või tumedusaste. Tumehall on oluliselt depressiivsema mõjuga kui helehall.

Hall värv on hea taustavärvina kasutamiseks, kuna võimaldab teistel värvidel esile tulla ning ei tõmba endale liialt suurt tähelepanu.

Hall värv on seotud turvatundega, usaldusega, mõõdukusega, küpsusega ja igavusega. See vihjab otsustamisraskusele ja arvamuste vähesusele või nende puudumisele.


Halli värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- intellektuaalsus, teadmised, tarkus, turvatunne;
- kauakestvus, klassikalisus;
- professionaalsus, küpsus;
- täiuslikkus, väärikas, konservatiivsus;
- kontrollitud;
- kompromissivalmidus;
- neutraalsus, kaasaegsus.


Halli värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- igavus, järeleandmatus;
- melanhoolne, üksik;
- elutu (värvitu);
- vanameelne;
- keskpärane, tagasihoidlik, vaevumärgatav, külm.


Hall värv äritegevuses

Halli värvi kasutamine toodete pakenditel ja reklaamides on küllaltki turvaline. Samas ei tohi see liialt esile tõusta, pigem tuleks eelistada halli taustavärvina. Sellisel juhul sisendab hall värvus kasutajatesse turvatunnet.

Hall värv on sobilik õigusteaduste ja finantsvaldkonna interneti lehekülgedel kasutamiseks. Sellisel juhul toob see esile sellised märksõnad nagu kontroll ja teadmised. Hea oleks halli värvi kombineerida valge ja mustaga, mis suurendab usaldatavust.

Ka kullavärv töötab hästi halliga, rõhutades seeläbi kvaliteeti.

Helehalli seostatakse tihtilugu kõrgtehnoloogiaga. On ju ka arvutid ja pajud kodumasinad just halli värvi. Hea on sellisel juhul halli värvi kombineerida türkiissinisega, helesinisega, tumesinisega ja kollasega.


Must



Must värv tähendab mõjuvõimu ja kontrolli. Paljudes situatsioonides on värv aga hirmutav, ebasõbralik ja lähenematu. Teisest küljest võib värvile aga läheneda kui keerukale, väärikale ja tõsisele.

Must värv tekitab ümbritsevasse keskkonda teatud müstilise ja salatseva õhkkonna. Vähestes kogustes musta värvi kasutamine aga suurendab tugevust ja enesekindlust, samas liigset survet vaatajasse tekitamata.

Musta värvi kasutamine turunduses on mõttekas siis, kui tooted või teenused on suunatud inimestele vanuses 16 kuni 25. Seda seepärast, et selles vanuses inimesed on alles oma tõelise identiteedi otsinguil. Must värv töötab ka nende inimeste puhul, kes on saavutustele orienteeritud või on väga ambitsioonikad.

Must taust kombineerituna punasega, smaragdrohelisega, roosaga, helesinisega, kuldse, hõbedase või valge värviga loob dramaatilise efekti.

Musta värvi kasutamine kingituse pakkimisel muudab kingi näiliselt kallimaks ja ka kaalult raskemaks.


Musta värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- mõjuvõim, kontroll;
- kaitsev ja mugav;
- tugev, vaoshoitud, formaalne;
- elutark;
- võrgutav, müstiline;


Musta värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- eraldatus;
- depressiivsus ja pessimism;
- salatsev;
- konservatiivne ja tõsine;
- mõjuvõim ja kontroll;
- nukrus ja negatiivsus.


Musta värv äritegevuses

Musta värvi on kasulik kasutada luksuslike, elegantsete ja keerukate toodete juures. Seepärast võiksid musta värvi oma toodete ja teenuste juures kasutada just need ettevõtted, mis müüvad luksusesemeid või professionaalseid tooteid. Näiteks võiks tuua autode müügiga tegelevad ettevõtted.

Must pakend tundub raskemana ja kallimana. See muudab toote põnevamaks ja elegantsemaks.

Noortele inimestele mõeldud toodete reklaamimisel on must värv ennast õigustav.

Musta värvi võib kasutada ka koos teiste värvidega, mis lisavad toodetele või reklaamidele dramaatilisust.

Ehkki teatud situatsioonides ennast musta värvi kasutamine õigustab, tuleb siiski arvestada, et tavaolukordades mõjub must värv ebasõbraliku ja hirmutavana.



Hõbe



Hõbedane värv on seotud mainega, naiselike energiatega, rikkusega ja modernsusega. Peegeldab see värv selliseid väärtusi nagu intuitsioon, selgeltnägemine ja vaimsed võimed.

Psühholoogilises mõttes on värv rahustava toimega.

Hõbedane värv on nö. muutuv värv: muutuv, rahustav, puhastav.

Hõbedane värv sümboliseerib kannatlikkust, sihikindlust, väärikust, enesekontrolli, organiseerimisvõimeid ja vastutustunnet. See värv on valgustav ja tasakaalustav.

Kingituste pakkimisel toob hõbedane värv esile kingi suursugususe, muutes kingituse futuristlikumaks ja teaduslikumaks.


Hõbedase värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- moderne, kõrgtehnoloogiline, teaduslik;
- glamuurne, eristuv, elegantne;
- konservatiivne, mõjuv;
- rahustav, tasakaalustav;
- intuitiivne, kujutlusvõimeline;
- naiselik energia, elukogenud;
- rikkus.


Hõbedase värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- külm ja isikupäratu;
- emotsionaalne ja pidevalt muutuv;
- varjatud.


Hõbedane värv äritegevuses

Hõbedane värv peegeldab toote väärtuslikkust, mistõttu on just hõbe see, mida paljude käsitöötoodete juures kasutatakse. Ka kaupluste sisustuste juures on hõbedaste elementide kasutamine kasulik, kuna tekitab klientides mulje, kui kvaliteetsete toodete müügikohast.

Hõbedast värvi võib tänapäeval seostada ka selliste tootegruppidega nagu elektroonika ja infotehnoloogia.

Hõbedane värv töötab praktiliselt iga ettevõtte reklaamkampaaniates, rõhutades kvaliteeti ja modernsust.

Hõbedane värv ei tööta hästi interneti lehekülgede disaini juures, sest see võib näida halli värvina, mis aga rõhub külmusele ja isikupäratusele.


Kuld



Kuldvärvi seostatakse psühholoogias tarkusega, kvaliteediga ja rikkusega. Lisaks seondub kuldne värv mainega, luksuslikkusega ja materiaalse heaoluga. Ärimaailmas seostub kuldne värv toodete ja teenuste juures erakordsusega ja tundelisusega.

Kuldvärv tekitab inimestes meeldivaid tundeid ja õnnelikkust. Samas mõningatel juhtudel võib see tekitada ka ängistust ja hirmusid.

Kuldne värv sümboliseerib heldust, raha ja julgust. See on võiduga seonduv värv.

Kuldne värv kasutatuna koos violetsega sümboliseerib rikkust ja ilu, seda võib siduda luksuslike esemetega. Kuldne värv kasutatuna koos sinisega sümboliseerib ausust, usaldusväärsust ja edukust. Kasutatuna koos mustaga sümboliseerib see kombinatsioon suurt rikkust ja elegantsust.


Kuldse värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- rikkus ja õitseng, küllus;
- väärtuslikkus, kvaliteet, luksuslik;
- võit, saavutus, väärikus, olulisus;
- õnn ja ilu;
- täiuslikkus, mõjukus, suursugusus;
- tähelepanu, tarkus.


Kuldse värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- eputav;
- tundeküllane ja kurnav.


Kuldne värv äritegevuses

Väärisasju tootvad või müüvad firmad võiksid kasutada oma toodetel või reklaamides kuldset värvi. Samas kuldne värv ei sobi eriti hästi interneti lehekülgede kujunduses - kuldset on raske esile tuua, pigem näib see määrdunud kollasena, mis aga ei vii kasutajatena positiivset sõnumit.

Kuldne ja tumesinine ning kuldne ja must on parimad kombinatsioonid juhul, kui müüakse tooteid, mis on suunatud meestele. Seda võib kasutada nii pakendite kui ka reklaamide juures, samas ka interneti lehekülgedel. Siiski tasuks kontrollida, kuidas sellisel juhul kuldne värv interneti leheküljel näib.

Kuldne värv kombineerituna tumepunasega, tumesinisega ning tumerohelisega, sümboliseerib kvaliteeti, rikkust ja mainet.


Roosa



Psühholoogias on roosa värv seotud kaastunde, hoolitsuse, armastuse ja romantikaga. See on naiselik ja nooruslik värv.

Roosa värv on inspireeriv, soe ja mugavust tekitav värv, mis lisaks sellele suurendab usku tulevikku.

See värv mõjub rahustavalt ning parandab emotsionaalseid energiaid, vähendades viha, agressiivsust ja pahameelt.

Roosa värv leiab peamiselt kasutust nende ettevõtete poolt, kus tegeletakse naistele suunatud toodete või teenuste pakkumisega, nagu näiteks kosmeetika, mood, ilu ja romantika. Roosa värvi kombineerimine tumedamate värvidega lisab juurde keerukust ja tugevust.


Roosa värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- ebatavaline ja romantiline;
- kaastundlik, mõistev, hoolitsev;
- soe, lootusrikas, rahustav;
- kena ja naiivne;
- süütu ja kogenematu;
- naiselik ja intuitiivne.


Roosa värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- liigne emotsionaalsus ja ettevaatlikkus;
- ebaküpsus;
- jõu vähesus, eneseväärikuse vähesus.


Roosa värv äritegevuses

Roosa värv on seotud kaastunde, soojusega, lootuse ja mõistmisega. Seepärast on roosa värvi kasutamine mõttekas just heategevusega seonduvate organisatsioonide sümboolikas ja reklaamides.

Roosa sümboliseerib soojust, pehmust ja intuitiivseid energiaid, mistõttu töötab see värv hästi selliste toodete ja interneti lehekülgede juures kasutamisel, mis on seotud naistele suunatud toodete ja teenustega, nagu näiteks ilusalongid, moefirmad ja kosmeetikat tootvad või müüvad ettevõtted. Roosa värv mõjub hästi maiustuste müümisel.

Heleroosa värvi kasutamine tuleb kasuks siis, kui soovitakse rõhuda odavusele ja samas trendikusele. Näitena võiks tuua teismelistele suunatud tooted ja teenused.

Tumeroosa värvi kasutamine tuleb kasuks eakamatele inimestele suunatud toodete ja teenuste müümisel või reklaamimisel.


Oranž



Oranž on soe ja meeldiv värv. See värv on kombineeritud rõõmsameelsusest, riskide võtmisest ja loomulikkusest. Psühholoogias tähendab oranž seiklusi, optimismi, enesekindlust ja seltskondlikkust.

See värv inspireerib ja loob entusiasmi. See värv tekitab söögiisu ja stimuleerib seltskondlikku suhtlemist, mistõttu sobib see hästi restoranidele ja teistele toitlustusasutustele. Parima tulemuse võib saavutada seeläbi, et kasutada oranži dekoratsiooni juures, nagu näiteks mööbli või valgustuse juures. Alati ei pea olema tegemist heleda oranži toonidega, sest sobivad ka oranži värvi muud toonid.

Oranž värv tekitab tarbijas tunde kui taskukohasest ja usaldusväärsest ettevõttest (kauplusest). Samas peab aga olema oranži värvi liigse kasutamise korral ettevaatlik. Liigne oranži värvi kasutamine tekitab tunde üliodavusest.

Oranž on pehmemate mõjudega kui punane värv. See esindab naiselikke energiaid ja suurendab loovust.


Oranži värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- seikluslik, riske võttev, tore;
- tundeid stimuleeriv;
- taskukohane;
- soe, seltskondlik, optimistlik, entusiastlik, lahke;
- enesekindel, iseseisev, loomulik;
- loov.


Oranži värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- pealiskaudne, ebasiiras;
- sõltuv;
- pessimistlik;
- odav; seltsimatus, liigne uhkus.


Oranž värv äritegevuses

Oranž värv rõhutab seikluslikkusele, rõõmsameelsusele, optimismile, kvaliteedile ja seltskondlikkusele.

Oranž on hindamatu värv toitlustuskohtades (restoranid, kohvikud, bistrood jne.) kasutamiseks, kuna see värv tekitab söögiisu ja vajadust suhtlemise järele. Seepärast kasutatakse seda värvi tihti just selleks, et inimesi kauem kohapeal hoida, et nad seeläbi rohkem raha kulutaksid.

Oranži värvi mõju tõttu suhtlemisaktiivsusele, on selle värvi kasutamine mõttekas ka majutusasutustes.

Reisibürood võiksid kaaluda oranži värvi kasutamist oma interneti leheküljel, kuna värv on seotud seiklustega, reisimisega ja põnevusega.

Oranži värvi kasutamine tuleb kasuks lastele ja noortele suunatud toodete juures, kuna see rõhub lustlikkusele ja seikluslikkusele. Samas ei ole vähemtähtis see, et oranž värv rõhub ka taskukohasusele.

Pehmemate oranži toonide kasutamine tuleb kasuks ilusalongides ja spaades.


Türkiissinine



Türkiissinine sümboliseerib mõtteselgust ja suhtlemist. See stimuleerib eneseväljendust, julgustades inimesi oma vajadusi ja soove välja ütlema.

Türkiissinine rahustab emotsioone ja hinge, parandades sisemiste energiavarude tasakaalu. Ka mõjutab see värv mõttemaailma, tuues esile positiivsemad mõtted.

Türkiissinine on suurepärane värv kõikidele neile ettevõtetele, mis on seotud suhtlemisega, koolitusega, PR-tegevusega ja infotehnoloogiaga.

Türkiissinine sobib hästi ka meditsiiniasutustele, kuna see aitab tasakaalustada emotsioone ja rahustab inimest.

Ka puhastusteenustega tegelevad võiksid seda värvi kasutada, kuna see rõhub puhtusele, samas olemata liialt steriilne. Sama kehtib ka puhastustoodete puhul.

Kui kasutada türkiissinist värvi aga liialt palju, tekitab see otsustamatust. Türkiissinise värvi tasakaalustamiseks sobivad sellised värvid nagu punane, roosa, fuksiinpunane ja violetne.


Türkiissinise värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- suhtlemine, mõtete selgus;
- tasakaal, harmoonia, rahulikkus;
- idealism, loovus ja inspiratsioon;
- eneseväljenduslikkus;
- kaastunne, parandav, efektiivne.


Türkiissinise värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- hooplev;
- salatsev;
- usaldamatus ja tagasihoidlikkus;
- osavõtmatus, petlik.


Türkiissinine värv äritegevuses

Türkiissinine on suurepäraseks värvivalikuks nendele firmadele, mis on seotud massimeediaga, koolitustega, PR-tööga ja infotehnoloogiaga. See värv parandab eneseväljendust, selgust ja loogilist mõtlemist.

Türkiissinine töötab hästi ettevõtete puhul, mis müüvad vett. Ka sobib see värv hästi puhastusfirmadele ja ujulatele.

Türkiissinine sobib ühtmoodi hästi nii meestele kui ka naistele suunatud toodete ja teenuste müügiks.

Türkiissinise värvi kombineerimine roosa, kahvatulilla ja kollasega, rõhutab naiselikke energiaid, mida võiks seetõttu kasutada moedisainis või ilutoodete müügi juures.


Indigo



Indigo on võimu ja tugevuse märgiks. See sümboliseerib uut ja revolutsioonilist mõtlemist.

Psühholoogias seostatakse indigot terviklikkusega ja puhtsüdamlikkusega. See stimuleerib loovust ja intuitsiooni. Kui see värv on seotud traditsioonide, rituaalide või tseremooniatega, muudab see inimeste mõtteviisi ja tõekspidamisi, tuues inimestes esile uuendusmeelsuse. Indigo annab inimestele alateadvuslikke sõnumeid uutest võimalustest ja suurematest ideaalidest.

Indigo aitab mõttemaailma laiendada ja üle saada võimalikest hirmudest.

Indigo on ka fanaatilisuse ja vastuseisu värv. Mõningatele inimestele võib see värv tekitada depressiooni ja igavustundeid.


Indigo värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- terviklikkus, puhtsüdamlikkus;
- struktuurne ja reguleeritud;
- vastutustundlik;
- idealistlik;
- kuulekas;
- intuitiivne, praktiline;
- ustav.


Indigo värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- fanaatilisus, ebapraktiline;
- sallimatus, tähtsusetu;
- depressiivne, ettevaatlik, ennast õigustav;
- konflikte vältiv.


Indigo värv äritegevuses

Indigo on suurepäraseks valikuks siis, kui toote või teenusega püütakse tarbijani viia sõnumit terviklikkusest ja avatusest. Matusebürood võiksid seetõttu kasutada indigot ühe värvina.

Indigo on hea värv siis, kui rõhutakse traditsioonide olulisusele, nagu näiteks haridusasutused, õigusbürood ja pangad.

Need ettevõtted, mis on suunanud oma sihi tulevikutehnoloogiate arendamisele võiksid kasutada indigot, kuna see aitab inimesi uutele mõtetele suunata.

Indigo sobib hästi kokku selliste värvidega nagu fuksiinpunane, smaragdroheline, türkiissinine ja roosa.


Violetne



Violetne sümboliseerib rikkust ja ekstravagantsust, fantaasiaid ja unistusi. See tugevdab hingelisi püüdlusi.

Psühholoogias teatakse, et see värv parandab inimeste ilutaju ja reageeringuid loovatele ideedele.

Violetset värvi kasutatakse tihtilugu selleks, et rõhutada kõrgele kvaliteedile. Violetne värv leiab eriti suurt kasutust just kosmeetikatoodete puhul.

Teenuste reklaami juures rõhutab violetne värv kõrgelthinnatavust ja tähelepanuväärsust.

Tihtilugu kasutatakse violetset värvi nende toodete ja teenuste puhul, mis on suunatud inimestele vanuses 18 – 25. Selle vanusegrupi inimesed näevad selles värvis seksikust, mässulisust ja innovatiivsust.

Violetset värvi kasutakse kõige enam sellistes valdkondades nagu disain ja kosmeetika.

Violetne värv töötab hästi koos kuldse, tumehalli, türkiissinise, kollakasrohelise, sügavpunase, roosa ja kollase värviga. Kombineerituna oranžiga, annab see toodetele ja teenuste reklaamile juurde unikaalse ja kaasaegse välimuse.


Violetse värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- ebatavaline ja individualistlik, loov ja leidlik;
- hingeline ja intuitiivne;
- humanitaarne, ennastsalgav;
- müstiline, fantaasiarikas, tulevikule suunatud.


Violetse värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- ebaküps;
- ebapraktiline;
- küüniline ja endassesulgunud, ülespuhutus ja uhkeldav.


Violetne värv äritegevuses

Violetse värvi kasutamine nii toodete kui ka interneti lehekülgede juures on mõttekas siis, kui toode või teenus on suunatud naistele, lastele või noormeestele.

Akadeemilised organisatsioonid kasutavad tihti violetse värvi heledamaid toone, kuna see stimuleerib intellektuaalset mõtlemist ja suurendab saavutustele keskendumist.

Violetne värv sümboliseerib rikkust ja ekstravagantsust, seda eriti siis, kui violetne värv kombineerida kuldsete toonidega. Seda on raske saavutada interneti lehekülgedel, kus kuldne värv muutub määrdunud kollaseks. Samas töötab selline kombinatsioon hästi toodete pakendite ja reklaamide juures.

Noorukitele suunatud toodete puhul on violetse värvi kasutamine igati kasulik, kuna neile mõjub see värv alateadvuslikult vägagi stimuleerivalt.

Violetse värvi heledamad variatsioonid sobivad hästi naistele mõeldud teenuste ja toodete pakkumisel. Kahvatulilla värv rõhub nostalgiale, mistõttu töötab hästi vanavara ja käsitöö müügil.


Fuksiinpunane



Fuksiinpunane sümboliseerib harmooniat ja emotsionaalset tasakaalu. See on hingeline värv, kuid samas ka praktiline, maalähedane ja tasakaalule suunav.

Fuksiinpunane esindab armastust selle kõige kõrgemas vormis. See värv paneb rõhu kaastundele, toetusele, lahkusele ning see suurendab eneseusku. See värv parandab ambitsioonikust ja aitab inimestel oma unistusi ellu viia.

Psühholoogiliselt on fuksiinpunane värv, mis aitab kaasa elutee arengule ning võimaldab lahti lasta vanadest ideedest ja ka hirmudest.

Fuksiinpunane on väga tugev ja inspireeriv värv, mis võib ühest küljest tunduda survet avaldavana ja šokeerivana, teisest küljest aga kujutlusvõimelisena ja innovatiivsena.


Fuksiinpunase värviga seonduvad positiivsed mõjud:
- harmoonia ja armastus;
- emotsionaalne tasakaal;
- hingeline, samas praktiline;
- mõistlikkus;
- armastusväärvne, kaastundlik, toetav ja meeldiv;
- kujutlusvõimeline, innovatiivne, loov ja kunstiline.


Fuksiinpunase värviga seonduvad negatiivsed mõjud:
- väldib katsumusi;
- liialt lõõgastav;
- liialt nõudlik.


Fuksiinpunane värv äritegevuses

Kõikvõimalike kunstilistes ja loovates valdkondades on fuksiinpunase värvi kasutamine kõige efektiivsem. Niisiis sobib see värv kasutamiseks kunstiteostega ja riietega tegelevate ettevõtete puhul ning lisaks kirjastuste, fotograafide, leiutajate jne. puhul.

Fuksiinpunane omab positiivset mõju ka konsulteerimisega tegelevate ettevõtete puhul, kuna värv omab inimestele alateadvuslikku mõju, et vabastada ennast vanadest mittetöötavatest ideedest ja suurendab tahet elus edasi liikuda. Selle värvi kujutlusvõimelised ja innovatiivsed alateadvuslikud sõnumid julgustavad inimesi tulevikku vaatama.

Kui ettevõte soovib inimesteni viia julget ja elavat positiivset sõnumit, siis on just fuksiinpunase värvi kasutamine õigel kohal. Fuksiinpunane värvus tõmbab üsnagi kindlalt tähelepanu sellele firmale, kes seda kasutab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar